۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳

شمسایی فر:

هشدار به مشترکین غیرمجاز آب/ شناسایی 750 انشعاب غیرمجاز در امیریه

هشدار به مشترکین غیرمجاز آب/ شناسایی 750 انشعاب غیرمجاز در امیریه

شهریار - خبرگزاری مهر: مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان شهریار از ارائه تسهیلات ویژه برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز خبر داد و گفت: بیش از 750 انشعاب غیرمجاز در شهر امیریه شناسایی شده که پس از پایان مهلت طرح مذکور و در صورت عدم مراجعه این مشترکین، نسبت به قطع و جمع آوری آنها اقدام می شود.

محمدرضا شمسایی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگیها طی سنوات اخیر و افت سطح سفره های زیرزمینی که منجر به بروز بحران بی سابقه آبی طی 46 سال گذشته شده است، اصلاح نحوه مصرف شهروندان از طریق فرهنگسازی و  ارائه الگوی صحیح، برخورد با انشعابات غیرمجاز، طرح های تشویقی برای مشترکان کم مصرف و... در دستور کار امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار قرار گرفت.

وی بر جدیت مسئولان آبفای شهرستان در برخورد با انشعابات غیرمجاز تاکید کرد و گفت: با توجه به بروز ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی مناطق شهرستان که بر اساس قانون امکان بهره مندی از خدمات شهرنشینی را ندارند، این متخلفان اقدام به نصب انشعابات غیرمجاز می کنند که در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده احتمالی از شبکه آبرسانی، موارد از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

شناسایی و جمع آوری 252 فقره انشعاب غیرمجاز در وحیدیه

این مسئول عنوان کرد: وحیدیه یکی از شهرهایی است که بیشترین تعداد انشعابات غیر مجاز را دارد، در این راستا طی سال گذشته ازطریق اطلاعات مردمی و با همکاری نیروی انتظامی، پیمانکاران قطع و وصل، واحد اجراییات و حوادث، تعداد 252 فقره انشعاب غیرمجاز در این شهر شناسائی و جمع آوری شد.

شمسایی فر افزود: 178 فقره از این انشعابات مربوط به منازل مسکونی، 10 فقره تجاری، دو فقره با قطر یک اینچ، 62 فقره با قطر 3.4 و مصرف حداقل 6 ماه بود که پس از شناسایی، مبلغ 504 میلیون و 216 هزار ریال بابت جریمه تخلف اخذ شد و در نهایت این انشعابات پس از تشکیل پرونده به مجاز تبدیل شدند.

وجود 1500 انشعاب غیرمجاز در امیریه

مدیرامور آب و فاضلاب شهریار خاطر نشان کرد: شهر امیریه نیز به واسطه وجود انشعابات غیرمجاز یکی دیگر از شهرهای حساس شهرستان است که این مساله موجب اخلال در روند خدمت رسانی به شهروندان و کمبود آب شرب شده است چراکه مشترکین غیرمجاز به دلیل عدم نصب کنتور و پرداخت قبض، هیچگونه مراعاتی در مصرف آب ندارند.

این مسئول گفت: در شهر امیریه هزار و 500 فقره انشعاب غیرمجاز وجود دارد که 750 مورد آن از سوی مامورین امور آب و فاضلاب با نام و مشخصات کامل شناسایی شده است که امکان جمع آوری این انشعابات از طریق مراجع قضائی وجود دارد اما سیاست کلی بر این است که با همکاری این شهروندان و برخوداری از شرایط ویژه نسبت به تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز اقدام شود.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف و برخوداری شهروندان از خدمات مجاز شهرنشینی متذکر شد: طی هماهنگیهای صورت گرفته با شهرداری و شورای اسلامی امیریه از طریق نصب بنر در سطح شهر، شرایط و مهلت مراجعه شهروندان برای تبدیل انشعابات غیرمجاز اطلاع رسانی شده است.

ارائه تسهیلات ویژه برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز

شمسایی فر افزود: شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز سهم بسزایی در جلوگیری از مصارف بی رویه و در نهایت مدیریت منابع محدود آبی خواهد داشت چراکه اگر مردم برای مصارف خود هزینه پرداخت کنند به طور قطع در نحوه مصرف تجدید نظر کرده و از امور غیر ضروری نظیر شستشوی خودرو، خیابان و... خودداری خواهند کرد.

مدیرامور آبفای شهریار ازمشترکین غیرمجاز خواست تا در مدت زمان پیش بینی شده (تا دو ماه آینده) و به صورت خود معرف برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز به امور آبفای شهریار واقع در شهرک ادرای مراجعه کرده و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

این مسئول متذکر شد: در صورت مراجعه شهروندان به صورت خود معرف، خسارت مصارف آب بهای غیرمجاز با تخفیف ویژه و طی اقساط  سه ماهه اخذ خواهد شد، طرح تبدیل انشعاب نیز در اقساط کامل 10 ماهه و با پیش پرداخت تنها یک قسط انجام می شود.

وی هشدار داد: بدیهی است پس از پایان مهلت طرح مذکور، مطابق ماده 660 قانون اساسی نسبت به قطع و جمع آوری انشعابات غیرمجاز اقدام می شود.

اجرای طرح فاضلاب شهر امیریه در آینده ای نزدیک

شمسایی فر در ادامه همچنین از اجرای طرح فاضلاب در شهر امیریه خبرداد و اظهار داشت: طرح فاضلاب در منطقه امیریه اجرایی و برای پیمانکار چند محل مشخص شده که با همکاری شهرداری بزودی عملیاتی می شود، با اجرای این طرح آبهای سطحی جمع آوری و مشکلات مردم در حوزه فاضلاب رفع خواهد شد.

مدیرامور آب و فاضلاب شهریار خطاب به شهروندان خواستار شد: به منظور مدیریت صحیح منابع و گذر از بحران آبی، جلوگیری از هدررفت و مصارف بی رویه توسط افراد سودجو، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در شبکه توزیع آب، مراتب را  بهصورت حضوری و یا با شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم نسبت به جمع آوری و برخورد با متخلفان صورت گیرد.

کد خبر 2292944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha